Klasean 10 spot aztertu digutu. Orain telebistan kanpaina aurrrera daramatenak dira konkretu, hurrengoak:
1. Surfer, Toyota
2. Deseos, Iberostar
3. Nos dejaremos la piel, FC Barcelona
4. Paraiso, Mahou
5. Los celtunis, Leche Celta
6. Estas en casa, EITB
7. Lavadora, El Corte Ingles
8. Maletas, 11888
9. Emilio Tucci, El Corte Ingles
10. Tall trea avoleye, Guggenheim
Iragarki guzti hauek ezaugarri asko dituzte komunean. Ikusi dugunez, publizitatearen gehiengoak era berdinak erabiltzen dituzte. Funtsionatzen dituzten irgarkiak erabiltzen dituzte, erfortsu gutxi egin eta ahalik eta eraginkortasun handien lortzea dute helburu. Honen onodioz gutxi ikertzen dute era berriak aurkitzean.
Hamar iragarki hauen konparatuko ditugu orain:
Emozionala ala arrazionalak diren konparatuz gero, gehiengoa emozionalak direla ikus dezakegu,
Umorea asko erabiltzen da ere, baina erdi erdi daude proportioz, bost umorea erbiltzen dute, eta bostek ez.
Ez dira didaktikoak izaten normalean. Hamar hauetatik 11888 iragakia ez dugu didaktikotzat eman, baina didaktikoa izateko ezaugarri gutxi batzuk ditu.
Iragarki guztiek musika erabiltzen dute, fondo bezela normalean. Badaude gingelak erabiltzen dituzten iragarkiak, baino oso gutxi dira. Konparaketa honetan berriz desberdintzen dena 11888ko iragarkia da. Fondoko musika eta jingela erabiltzen ditu.
Ospetsuak erabiltzea rea oso normala izaten da. Hamaika iragarki aurki ditzakeguz ospetsu baten inguruan egiten direnak.
Ahotsa ere askotan agertzen de zerbait da. Normalean Off-ahotsa agertzen da, eta gizona izaten da askotan ez bada ia gehienetan. Hauetatik bakarrik bat dugu non off-ahotsa emakume batena den. Ezaugarri hau adibidez, ez nintzen inoiz berataz perkatakatu. Ikertutako hamar iragarki hauetatik, bederatzik erabiltzen dute.
Bai, dagoeneko amaitu dugu iragarki hauen elemtuen azterketarekin. Egia esan ez naiz asko harritu askok ezaugarri beretzuak izanda, eta gehineak antzekoak direla ikusita. Hasiera batean apaitatu dudan bezala, klitze eta era berak erabiltzen dira, hasiera batetik funtzionatzeko posibilitate handiak baitute. Moduak ez dira aldatzen, ez da ikertzen zein formula berri ere eraginkorra izan zezakeenik, ez du merezi.
Hamar iragarki hauetatik batek deitu du nire arreta, 11888koa, bestetatik desberdinetzen duen ezaugarriak baititu. Baina ez da oso berritsua.
Modan daude egun jingeletan oinarritutako publizitatea. Non jingela iragarkiaren ezaugarri zentrala bezala agertzen da. Milaka daude horrelakoak. Hona hemen lista txiki bat:
· http://www.youtube.com/watch?v=I19alw8ffbs
· http://www.youtube.com/watch?v=HV6Rq3zLKNI&feature=related
· http://www.youtube.com/watch?v=Y9R0pcKvml0&feature=related
· http://www.youtube.com/watch?v=YYd2p3WvJU8
· http://www.youtube.com/watch?v=v1wril4v7-U
· http://www.youtube.com/watch?v=NX5wuxF6aLQ
· …
Beste gauza askorekin gertatzen den bezala (arropak, kotxeak, janzkerak…) moda bat baino ez dela uste dut. Orain ere moda berri bat dago publizitatean, gorroto dudana. Pertsona geldirik egonda, fraim desberdinen bidez, objetuak aldatuz, pertsona hegaka, edo beste zenbait gazua egiten ari dela dirudi. Orain dela pare bat urte hasi zen, eta badirudi formula hori eraginkorra izan zela, eta orain askok erabiltzen dute. Ez dago desberdinatasunik, bakoitzak bere produktua publizitatzen du, eta mezua desberdina izando da. Baina formula bera da. Azkenean oso ERREPIPAKORRA bihurtzen da publizitatea nire ustez, argumetuak emanda dadude dagoeneko.