Internetetik nabegatze....

Interneten 15 minutu nabegatu ondoren, atxerako begirada bat proposatzen didate, non eta nolako publizitatea ikusi dugu? Zeri buruzkoa? Ze formatuzkoa? Hauek izan dira 15 minutu horietan erabilitako web-orrialdeak:

www.tuenti.com

www.hotmail.com

www.facebook.com


Egia esanez, ez diot publizitatearei begiratzen. Denbora tarte honetan publizitatea begi aurrean eduki dudala, dudarik gabe egia da, baina ez naiz erreparatu, ez dugu erreparatzen internet erabiltzaileen gehiengoa alegia. Ez dakit banner-rik ikusi dudan, seguruenik bai, egondako web-orrialdeetran egon ohi baitira, baina esta pop-uprik eta spam-ik, konturatuko nitzatekeen. Oso nazkarriak ditut, nik eta gehiengoak. Ordanagailua erabiltzen zauden bitartean, derrepente agertzen zaizkizu, eta ikusi nahi ez izatekotan, berarengana jo beharra duzu eta istera eman. Kontuz eduki, milimetro bat erratu ezkero, publizitateari klikatu diozu eta iragarlearen orrialde ofizialera eramango zaitu, kontu handiz ibili!!

Publizitatea bai ala ez ikusi dudan jakin gabe, are sahiagoa da jakitea nire pantailean agertutako publizitateaak zer zioen eta/edo ze markarenak ziren.

Danok dakiguna, interneteko publizitateak eraginkortasun oso oso txikia duela. Beste medioek (gehien bat idatzizko medioen influentzia du) publizitateari dagokioen erak erabili baitituzte, eta Internet ez du eraginkortasun bera. Saturatuak gaude hainbeste publizitatearen aurrean egon beharraren ondorioz. Jadanik ez dugu erreparatzen begi aurrean jartzen diguten publizitateari, ez diogu kasurik egiten.

Publizitate eredu honek zenbait desberdintasun ditu. Bannerrak adibidez, idatzizko medioetan agertu daitekeen eratakoa da, baina interneten bidez, bertan klikatu ezkero, iragarlearen orrialdera zoaz zuzenean. Iragarleentzat ona litzateke puntu hau, baina arazoa hurrengoa da: ez dugu publizitatearen gainean iha klikatzen, bertako publizitatea gezurtzat baitugu gehienbat. Noski badagoela noizbait klikatu duenik, baina diogu bohizbait klikatu baina nahita. Nork ez dio emon nahi gabe, derrepente hor agertu baitzaigu. Intimitatea bortzatzen duela uste dut, eta ez dur uste nire iritis pertsonala bacará dena hau esaten duenik, beste askok nirekin bat egiten dutela uste dut. Bueno uste, besteekin hitz egin dut eta ala pentsatzen dute ere. Publizitate oso nekagarria suertatzen zaigu: saturazioa, intimitatearen bortzakeria…


Egunero milaka eta milaka iragarkiei, era guztietako iragarkien (kartelak, spotak, babesletza....) aurrean ageri gaude. Baina bertute bat sortu dugu gaur eguneko gizarteak, beraietaz pasa egin, eta ezta erreparatu haiengan.