EFICACIA sariak:


Ondoren EFICACIA sariei buruz hitz egingo dugu. Saru hauek ez dituzte agentziek antolatzen, iragarleek beraiek antolatzen dituzte. Eficacia sareien kasuan, Asociacion Española de Anunciantes-ak antolatzen ditu.

Sari hauetan ez da kreatibitatea saritzen, bestelako gauza bat saritzen da. Kanpainek izan duten eraginkortasuna neurtzen da hemen. Oh! Ikasgai honen gakoa!

Honetarako, kanpainan erabilitako diru kopurua etab. Kontuan hartzen da, eta nolako irabaziak izan dituen. Irabazi asko izatea ez da eraginkortasunaren sinonimoa, ala pentsatzen bada ere. Baliteke diru asko inbertitzea (abididez 100.000 euro), eta erabilitakoa baino zertxobati gehiago irabaztea ( 110.000 euro). Eta bigarren kasuan, gutxi inbertitzea (adibidez 20.000 euro), eta irabazi asko lortzea (80.000 euro). Bai, lehenego kasuan irabaziak bigarrenean baino handiagoak izan dira, baina inbertitutako diruarekin konparazu gero, bigarrenak gehiago izan ditu. Adibide garbi honetan azaltzen dena nerutzen da “eficacia” sarietan.

Ekintza hauen ondorioz mesede handiena lortutako sektoreak agentziak dira nire ustez. Beraiek izan baitira kanpainaren sortzaileak eta lan guzti hauen protagonistak. Baina era berean kalte handien egiten dion sektorea ere agentziak berak dira, honen ondorioz iragarle gehiago edo gutxiago lortu dezaketelako. Datu honak izatekotan, guztiek jakiteko nahia dugu, baina ez alderantziz gertatzen denean.

2009.ko irabazleen zerrendaren palmaresean hurrengoak daude:

· Atrapalo

· Ikea Iberoa

· Linea Directa Asergurador

· Schweppes

·

Eta iragarleen inbertsio ranking-ekin konparatuz gero, aurretik izendatutako lauretatik bakarrik Linea Directa Asegurador-a agertzen da. Inbertsioa eta eraginkortasuna ez datoz bat, kontuan ez duguna askotan. Beste hirurak ez dira inbertsio ranking-ean agertzen. Ezaugarri askorengatik izan daiteke: bakarrik komunikazio medio batean finkatzea, publizitatean kostu gutxi inbertitsea (publizitate sinplea, famaturik gabe, leku berean…)…

Orain oso famatuak diren MIXTAren publizitaeta adibidez, kostu gutxikoa da. Ez dut uste inbertsio hanidirik egin duten. Eraginkorra izan bada edo ez, beste momentu baten ikertzeko momentua izando dugu.